ایده ای جذاب و ماندگار

[vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″ mobile_bg_img_hidden=”no” tablet_bg_img_hidden=”no” woodmart_parallax=”0″ woodmart_sticky_column=”false” parallax_scroll=”no” mobile_reset_margin=”no” tablet_reset_margin=”no”][vc_column_text text_larger=”no”]

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیدایش عکس پلوراید

در گذشته انتظار بزای چاپ شدن عکس ها صبر زیادی می خواست تا اینکه دوربین‌های چاپ عکس سریع با نام پولاروید وارد بازار شدند. این دوربین شگفت‌انگیز عکس را بلافاصله چاپ می‌کرد و تحویل‌ میداد. گرچه کیفیت و وضوح عکس پولاروید به پای دوربین‌های حرفه‌ای نمیرسید، اما در زمان خودش تحولی بزرگی بود

این روزها دوربین‌های دیجیتال تمام صنعت عکاسی را اهاته کرده اند . اما هنوز هم عکس‌های پولاروید طرفداران زیادی دارند. شاید دوربین پولاروید جزو معدود اختراعاتی باشد که با وجود آمدن تکنولوژی پیشرفته‌تر، هنوز هم جایش را در قلب مردم حفظ کرده است! در این مقاله با عکس پولاروید و ایده‌های جذاب و کاربردی آن آشنا می‌شویم.

 

عکس پولاروید چیست؟

حتما تا الان بارها نام عکس پولاروید به گوشتان خورده. ولی احتمالا از پیدایش این نوع عکس چیز زیادی ندانید. ماجرا از آنجایی شروع شد که یک دختر خردسال که از انتظار برای چاپ عکسش خسته شده بود سوالی در این مورد از پدرش پرسید. پدر او «ادوین لند» فیزیک‌دان آمریکایی بود. این سوال کودکانه ایده‌ اختراع دوربین فوری را در ذهن ادوین لند ایجاد کرد. او که در زمینه نور و اپتیک فعالیت داشت بعد از مدتی، از اولین دوربین چاپ فوری عکس رونمایی کرد.

به دلیل استقبال از این ایده، ادوین لند شرکتی به نام «پولاروید» برای تولید انبوه دوربین‌ها تاسیس کرد. حالا حدود ۷۰ سال از این ماجرا می‌گذرد و تکنولوژی دوربین‌های دیجیتال فراگیر شده‌اند. اما هنوز هم شرکت پولاروید، دوربین‌های چاپ فوری و عکسهای پولاروید، به دلیل ایده بکر ادوین لند محبوبیت خاصی دارند

 

 

مشخصات عکس پولاروید

همه عکس‌های پولاروید یک وجه اشتراک دارند و آن حاشیه اطراف عکس است. خود عکس معمولا مربع است و از هر ۴ طرف حاشیه سفید خالی دارد. این حاشیه در قسمت پایین عکس بیشتر است و برای درج تاریخ، لوکیشن و یادداشت استفاده می‌شود. کاغذ مورد استفاده، مانند نمونه کلاسیک معمولا براق است. یکی از سایزهای رایج و استاندارد چاپ پولاروید ۷.۹×۷.۹ برای عکس و ۸.۹×۱۰.۷ برای حاشیه است

 

 

چه طوری عکس پلوراید داشته باشم

برای اینکه عکس‌های پولاروید داشته باشد دو راه دارید:

راه اول خرید دوربین عکس فوری است. مدل‌های متنوعی از این دوربین‌ها در بازار وجود دارند که با قیمت حدود 2 الی 4 میلیون تومان(البته قیمت امروز) می‌توانید یکی از آنها را بخرید. هزینه دیگری که باید درنظر بگیرید کاغذ مخصوص چاپ است. متاسفانه این کاغذها قیمت بالایی دارند و یک بسته ۱۰ عددی آن حداقل ۱۵۰ هزار تومان است. یعنی ۱۵ هزار تومان فقط برای یک عکس، آن هم بدون درنظر گرفتن هزینه خود دوربین!

در این شرایط یک راه دوم و ساده‌تری هم وجود دارد. شما می‌توانید به راحتی از امکان سفارش عکس پولاروید در سایت تیم عکاسی فواد استفاده کنید. قیمت پولاروید در این روش بسیار کمتر است! برای سفارش کافی است عکس‌هایی که گرفتید را در  سایت تیم عکاسی فواد در قسمت عکس پلوراید آپلود کنید، سفارشتان را ثبت کنید. ما محصولتان را در 5 روز کاری چاپ کرده و به آدرس‌تان ارسال می‌کنیم.

 

ایده‌های جذاب با عکس پولاروید

اخیرا ترکیب عکس پولاروید با ریسه نور بسیار پرطرفدار شده‌ است. اما این تنها کاربرد عکس پولاروید نیست!‌ اگر دلتان یک دکور منحصربه‌فرد با خاطراتتان می‌خواهد به این ایده‌ها توجه کنید:

 

۱. پولاروید و ریسه نور

ایده قدیمی اما جذابی که هرگز از مد نمی‌افتد! برای اینکار به تعدادی عکس پولاروید و یک ریسه نور نیاز دارید. عکس‌ها را با چیدمان دلخواه متقارن، قلبی، نامنظم، خطی و… روی دیوار بچسبانید. ریسه لامپ LED را از میان عکس‌ها رد کنید و از دکور رویایی‌تان لذت ببرید.

 

 

۲. پولاروید برای تزئین جشن

دلتان می‌خواهد عزیزترین فرد زندگیتان را سورپرایز کنید؟ از ایده پولارویدهای بادکنکی کمک بگیرید! برای این‌کار باید تعدادی عکس پولاروید خاطره‌انگیز از فرد موردنظرتان چاپ کنید. سر بادکنک‌های هلیومی را با روبان ببندید. سر دیگر روبان را به کمک چسب یا پانچ به عکس متصل کنید. حالا همه چیز برای یک جشن خاطره‌انگیز آماده است.

 

 

۳. یخچال خاطره انگیز

کسی نمی‌داند ایده چسباندن عکس روی یخچال اولین بار از کجا شروع شد! اما در هر صورت یکی از جذابترین دکورها برای اضافه کردن حس خوب خاطرات در خانه، همین عکسهای روی یخچال هستند. سایز پولاروید برای این کار بسیار مناسب است. تعدادی عکس چاپ شده از اعضای خانواده، سفرها، جشن‌ها و… آماده کنید و با یک مگنت مناسب آنها را به یخچال بچسبانید.

 

 

۴. جهانگردی با عکس پولاروید

اهل سفر هستید؟ ایده یک دکور منحصربه‌فرد برایتان داریم! اول از همه یک نقشه از جهان کپی بگیرید. یا اگر دستی در نقاشی دارید خودتان نقشه را روی دیوار بکشید. نقشه را روی دیوار بچسبانید. نقاطی که تا حالا به آنجا سفر کرده اید را علامت بزنید. حتما از تمام سفرهایتان عکس دارید، پس از هر منطقه یک عکس را به صورت پولاروید چاپ کنید. حالا پولارویدها را در لوکیشن درستشان پین کنید یا چسب بزنید. نقشه اختصاصی شما از جهان آماده است! امیدوارم روزبه‌روز نقاط بیشتری از این نقشه را فتح کنید.

 

 

۵. جعبه خاطره انگیز

تهیه هدیه برای مناسب‌ها کار سختی است. اما ایده‌ای که همیشه جواب می‌دهد هدیه‌های اختصاصی هستند. هدیه اختصاصی یعنی چیزی که نشود رفت اولین مغازه و آن را خرید و فقط مخصوص فرد مقابل طراحی شده باشد. برای تهیه یکی از این کادوها می‌توانید جعبه زیبایی تهیه کنید. حالا تعداد زیادی عکس پولاروید از فرد موردنظرتان چاپ کنید. این عکس‌ها می‌توانند خاطرات کودکی، اتفاقات مهم زندگی، عکس‌های خانوادگی، جشن‌ها و… باشند. تمام عکس‌ها را در جعبه قرار دهید تا با نگاه کردن به هر کدام خاطره‌ای برای او زنده شود. می‌توانید این جعبه خاطرات را با گلبرگ، شکلات و… هم تزئین کنید.

 

 

۶. لحظات رشد کودک شما

رشد کودکان در سال‌های اول زندگی خیلی سریع است. برای ثبت این لحظات می‌توانید یکی از دیوارهای اتاق کودک را به لحظات رشد او اختصاص دهید. برای این‌کار از هر ماه او یک عکس بگیرید. عکس‌ها را تبدیل به عکس پولاروید کنید و به ترتیب زمانی روی دیوار بچسبانید. چه چیزی لذت‌بخش‌تر از تماشای روزهای بزرگ شدن کودکان است؟

 

 

۷. آویز دکوری با عکس پولاروید

اگر به دنبال یک دکوری برای دیوار خالی خانه هستید، ایده آویز عکس را امتحان کنید. برای درست کردن این دکور ارزان و خاطره انگیز به چوب، نخ و عکس پولاروید نیاز دارید. تعدادی نخ، کاموا یا روبان را به صورت عمودی به تکه‌ای چوب گره بزنید. حالا عکس‌های پولاروید را در طول نخ بچسبانید. یک آویز از همان نخ، به دو طرف چوب وصل کنید و آن را روی دیوار قرار دهید.

 

 

و در آخر…

شما می‌توانید به کمک مطالب این مقاله و خلاقیت خودتان ایده‌های جذابی با عکس پولاروید اجرا کنید. برای سفارش آنلاین و آسان پولاروید، کافی است را نصب و اجرا کنید. حتما از ایده‌های خودتان برای ما عکس بفرستید و نظرتان را در بخش کامنت برایمان بنویسید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]